27 april 2014

2 kvällspass under helgen

Helgen har bestått av 2 kvällpass på Marmen.

Fredag:
Madde och jag passade på att ta en tur ut på sjön då jag slutade lite tidigare på fredagen. Vi kom ut vid 15-tiden och  hade våra spön med. Mest för att vi kunde, då huvudanledningen var att komma ut i det fina vädret. Vattentempen låg på höga +9 grader i vattnet. Vi åkte dit Rickard och jag hade hittat på lite fiskar föregående tur. Men inga hungriga gäddor verkade vara hemma den här kvällen, dock så lyckades vi förlora 3 beten i de otaliga stockar(?) som det finns rikligt av i den här sjön. =(

Efter den dåliga starten så åkte vi iland och låg och solade på en stor sten och lät Cheddar få rusa av sig. Otrolig värme så här i slutet av april. Underbart.
Madde och Cheddar letar ett bra ställe att sola/fika på.

Efter att ha lapat sol ett tag så tog vi en tur runt hela sjön och stannade till vid några fler vindskydd och fikade. Vi plockade också upp en kabelrulle som låg i vattnet och tog med hem. Den blir bra som utebord på baksidan hemma. =)

Lördag:

Rickard och jag bestämde oss för att åka och fiska på lördag kväll. Vi sjösatte omkring 16-tiden.

Vattnet uppe i 10-11 grader nu. Vi började med en vik som vi aldrig varit till. Såg ut som en riktigt gäddvik där det gick från 5-6 m upp till 2-3 m till dryga metern längst in i viken. Men inga hugg fick vi där trots att vi sökte av hela viken grundligt. Efter det bestämde vi att testa djuphålet där vi var lyckosamma sist Rickard var med.

Men som kvällen innan så var det inga gäddor hemma här den här kvällen heller. Vi hade nog ett varsitt försiktigt napp var utan att vara helt säkra och ett otal bottennapp. Dock så klarade vi oss från att förlora några beten vilket var positivt. =)

Vi nötte på både djupare områden och grundare delar utan att någon fisk var intresserad. Mot kvällningen så började fisken att plaska utefter stränderna igen. Full aktivitet där nere än iallafall...