4 april 2014

En hund och hans husse.

Helgen inleddes med ett kortare fiskepass på Marmen då sambon jobbade kväll och Emil bestämde sig för att sova borta hos en kompis. Vädret gjorde det därför väldigt svårt för mig att hålla mig borta från sjön.

Efter jobbet lagade jag en snabb-middag och packade in fiskeprylar och hunden i bilen och drog iväg och sjösatte strax efter 17. Lite blåsigt till en början men det lugnade ner sig fort och blev en sån där underbart lung kväll på sjön men ytterst små krusningar på vattenytan. Jag körde enbart med gummibeten och letade av djuphålor och deras branter. Höll på i nästan 2 h innan jag och Cheddar åkte iland. Där smakade kaffe och lite matsäck bra. Cheddar hade "terrier-race" över hela ön. Väldigt rogivande att titta på och vilken energi!!! ¨

Cheddar var så glad över att komma iland.
Efter en att hunden fått springa av sig så testade jag en liten brant till utan att få några hugg alls och vi åkte hemåt i skydd av vårmörkret.
 
Härlig omgivning.
Nya tag nästa gång.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar