4 februari 2014

2 korta fisketurer

Helgen har bestått av 2 kortare kvällspass på Grängen och Vägnan.

Fredag kväll blev ett solopass på Grängen. Hade en hel del hugg men hade svårt att kroka fiskarna den här kvällen. Efter att ha börjat kvällen ute på en grundtopp ute i sjön, där jag haft två bättre hugg påkallades uppmärksamheten ett tag av en älgko som var ute och simmade i sjön.


Sjöko?

Älgen simmade omkring utanför badplatsen ett bra tag och det såg lite märkligt ut när hon bara simmade i cirklar. Jag och en båt till försökte ett tag med att styra henne tillbaka in mot land men jag gav upp rätt snart då hon hela tiden ville ut från land. Jag åkte därifrån och lät den sköta sig själv.

Älgen undrade kanske vilka vi var?

Efter detta åkte jag till en grundvik och lyckades lura 3 st mindre gäddor på en Bandit Shallow. Kul när dom går på när betet ligger stilla i ytan. bigsmile Hade några till på som lossnade innan jag beslutade att åka hemåt runt 2230-tiden. Härligt att kunna fiska sent!!!

Lördag kväll bestod av mig och Joel Kring som aldrig Jerkat i hela sitt liv. Efter att ha hjälpt honom med att gräva för en altan hemma hos honom så tog vi båten ut rätt sent på lördagskvällen. Åkte upp till utloppet i Vägnan. Joel fick låna ett av mina jerkspön. Det visade sig dock vara segt ikväll. Men till slut lyckades Joel att landa sin första jerkgädda på en slider och fick kort därefter ännu en. Inga jättar men han tyckte det var häftiga hugg.
Joel med sin första jerkgädda någonsin

Själv lyckades jag till slut rädda namnet med en snipa fångat på en Bandit Shallow. Man får ta och bryta ihop och komma igen nästa helg känns det som. smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar