4 februari 2014

Den sista färden

Vintern har börjat anlända mer och mer i här i Hälsingland nu. Kvicksilvret kryper oftare under 0:an och den första snön har kommit. Detta till trots har fiskesuget varit stort. Efter att älgjakten tagit upp större delen av hösten har fisket fått stryka på foten.

Jag hade bestämt mig för att åka och flötestrolla gädda innan isen la sig på Marmen. På fredagkväll och lördagmorgon var jag och sambon ner och kollade isläget. Öppet vatten visade det sig vara trots minusgraderna som hållit i sig under i stort sett hela veckan.

Strax efter lunch sjösatte jag själv och åkte iväg till ett djupområde som sett bra ut under sommarens fiske. Betesfisken tacklades upp och elmotorn startades. Vattentemperatur 3.6 grader.


 
En kylig sista fisketur för året

Jag sökte av djupbranter och större djup och såg en hel del ansamlingar med betesfisk på ekolodet. Jag fiskade i drygt 2 timmar utan att få ett enda hugg innan jag packade ihop för den här fiskesäsongen på öppet vatten.

Båten står nu vinterförberedd och väntar in våren.....

Då blir det SKITFISKE igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar