4 februari 2014

Kort eftermiddagspass på Grängen

Efter att ha suttit och tittat ut på regnväder hela morgonen så beslutade jag att åka själv till Grängen och göra ett kortare trollingpass på Grängen. Båten lades i efter kl 12 och jag provade de djupare partierna i sjön. Hade med mig 8 st nya Gäddmadamer som jag köpt på tradera. 
Nya inköpen

Tacklade 2 spön. En Gäddmadam och en Westins jätte. Tog ett halvt varv tills jag hade ett våldsamt hugg på Westinaren. Men fisken lossnade innan jag hann ta spöet ur spöhållaren. Visade sig att fisket var rätt trögt trots att en hel del fisk syntes på ekolodet i frivattnet. Rätt hård sidvind gjorde det lite besvärligt att styr båten och lägga ut paravaner. Fiskade till efter klockan 15. Hade då tappat 2-3 ytterligare fiskar samt landat en kilosgädda på en Gäddmadam.

Imorgon blir det nog ett längre pass på Mållången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar