4 februari 2014

Tredje nollan för året

Efter att ha sovit hos flickvännen och hon stuckit å jobbat på morgonen tog jag bilen till Edsbyn efter 12-tiden. Så svårt att hålla sig inomhus när solen skiner utomhus trots att det inte är någon värme att tala om. Tanken var att jag skulle göra ett solopass på eftermiddagen för att se om jag kunde spräcka min nolla för året.

Jag sjösatte strax efter 16-tiden. Blåste kallt men rätt beskedlig vindstyrka. Började i en djuphåla i anslutning till ett grundare parti. Testade stora jiggar, tail-beten och jerkar. Inte en känning.

 

Öppet vatten är alltid härligt att överblicka om vårarna från båt.

Fick helt plötsligt ett sms från Rickard som tänkte ansluta till mig lite senare. Jag fiskade till ca 18-tiden och hade en stöt men inget mer tills Rickard dök upp. Vi gjorde en längre förflyttning tämligen omgående. Vi hann knappt börja fiska på det första stället då jag hade en snipa som högg på mitt tailbete. Men den fastnade inte. Oväntat... sad
Efter att ha flyttat oss en kastlängd så högg det en liten snipa för Rickard som fick posera innan den släpptes tillbaka.

"Snipkungen" vägrar att bli fisklös än så länge.

Hade det inte varit för den underbara vädret den här vårkvällen så hade vi nog slutat fiska tidigare men vi höll ut till 20-tiden innan vi avbröt dagen och min tredje raka nolla var ett faktum. Även om det var på det berömda håret idag. Bara att ta nya tag och komma igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar