4 februari 2014

Trolling i högsommarvärme

Värmen har klamrat sig kvar här i våra trakter för tillfället. Det hindrade dock inte mig och Emil från att åka till Marmen och trolla efter gädda.

Efter att ha ätit frukost med sambon som skulle jobba så åkte vi och hämtade båten och sjösatte strax efter 8-tiden på morgonen. Idag hade jag laddat in en digital djupkarta över Marmen som jag spelat in förra gången jag var hit med min kusin. Datat hade jag skickat till en kille som jobbar ideellt med att göra djupkartor. Om någon som läser den här bloggen skulle vara intresserade kan ni kolla in den här hemsidan: www.djupkarta.se

Efter en kort transport över den spegelblanka ytan riggade vi ett varsitt spö och påbörjade vårt fiske.


 
Härlig syn för en fiskesjäl

Vi trollade 2 timmar utan att få något hugg. Endast ett dubbelhugg i botten. Vi bytte ställe. Samma visa här. Inga fiskar som ville hugga på betena. Men till slut kom ett hugg för Emil. Men på paravanen. Ett ordentligt plask blev det när gäddan satte tänderna i frigoliten. Fortsättningsvis hände inget av intresse förutom att jag missade en BullDawg Magnum i botten. Surt.

Emil väntar tålmodigt på napp

När klockan närmat sig 12 mitt på dagen tog vi en paus och åt korv med bröd i båten. Vi passade även på att ankra upp båten och ta ett dopp ifrån den en stund. Skönt och otroligt svalkande i den tryckande hettan. Efter badet fortsatte vi med fisket.

Vart är gäddorna?

Men idag var det en sån där dag då det inte spelade någon roll hur mycket man testade. Vi fick ingen gädda trots att vi provade många ställen och det syntes en hel del aktiv fisk på ekolodet under dagen. Vi åkte hemåt igen strax före 15-tiden.

Solbrända och belåtna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar